''Resultatet!!''

såhär blev mina maränger! :D
så ni vet så är det inte såna där fina maränger man köper i affären som är snö vita. dom här är godare! och det enkla sättet o göra maränger
Recept: 3 ägg vitor! och 1 dl strö socker!!
(sätt på ugnen på ca 125 grader varmt,)
! sen ska man ha en fettfri bunke, och sedan vispa tills man kan ha bunken upp och ner och då ska smeten ej åka ur, den ska vara sådär fluffig :) sen ska du ha en plåt och sen bakplåtspapper (eller kakformer :) ) o sedan ska du göra små klickar, elr inte så små men så det kan bli ca 20-30 maränger, det beror på hur många elr stora du har, sedan ställer du in dom i ugnen och väntar till dom är gyllenbruna, jag brukar ha dem där inne ca 50 min, det hade jag denna gång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0